• Zapklare Brokken

    Zapklare Brokken is een boek. Ondertitel: alles wat je moet weten over reclame. Dat is nogal een belofte, ja. Maar dan heb je ook wat. En wie schrijft dat eigenlijk? Hans van Dijk, tekstschrijver sinds een jaar of wat. Meer.

Voor 1995 heeft niets bestaan

Laten we nu vast medelijden hebben met de historici van de toekomst. Want wie in 2407 iets wil weten over het leven van 400 jaar geleden, komt om in het materiaal. Alles is vastgelegd in film, foto of verhaal, en dat is allemaal nu al op het web te vinden.
Maar wie iets wil weten over het leven voor pakweg 1995 is een stuk slechter af, in elk geval op het web. Niet dat reclame nu zo belangrijk is, maar zoek op Youtube naar klassieke campagnes, en je vindt bijna niks. Wat ik tegenkom, zal ik hier een beetje bijhouden.

Fruitjoy
Klassieke commercial van Aad Kuijper en Pieter van Velsen (Kuiper & Schouten).

comments

-->