• Zapklare Brokken

    Zapklare Brokken is een boek. Ondertitel: alles wat je moet weten over reclame. Dat is nogal een belofte, ja. Maar dan heb je ook wat. En wie schrijft dat eigenlijk? Hans van Dijk, tekstschrijver sinds een jaar of wat. Meer.

Multitrutten (en de planning)

Multitasking is bij mij multitrutting. Overdag wordt er gewerkt (nou ja…) en ‘s avonds een potje geschreven. Maar dan wel met

  • televisie aan, geluid uit, en afstandbediening in tweevoud (tv en die mediadoos) onder handbereik, en teletekst half in beeld
  • plaatje op om schijn van culturele belangstelling op te houden (keuze van plaatje is nog lastig, waar blijft muziekterwijluschrijft.nl?)
  • pakweg 6 tabjes in de browser open om een beetje bij te houden wat er in de rest van de wereld gebeurt, wat doorgaans leidt tot doelloos om je heen surfen
  • en dan ook nog de verrekijker bij de hand om het scheepvaartverkeer op de Zaan in de gaten te houden.

Voor de voortgang en planning van Zapklare Brokken heeft dit gruwelijke gevolgen. Oorspronkelijk hadden we het over verschijnen in voorjaar 2006, maar dat bleek al snel onmogelijk. Nu hebben we het over eind november inleveren, dan drukken in Hong Kong – beter vanwege kleur en kosten, maar langere levertijd – en dan verschijnen op, noteer de datum, 18 april.
Hong Kong… ah, niet vergeten de verrekijker mee te nemen. Hieronder een filmpje van een tyfoon in Hong Kong in 1953. Zoveel golven zal zo’n boekje hopelijk niet veroorzaken.

comments

-->