• Zapklare Brokken

    Zapklare Brokken is een boek. Ondertitel: alles wat je moet weten over reclame. Dat is nogal een belofte, ja. Maar dan heb je ook wat. En wie schrijft dat eigenlijk? Hans van Dijk, tekstschrijver sinds een jaar of wat. Meer.

Leveringsproblemen – update 1 en… 2

Zapklare Brokken is nogal een succes, en dat heeft iedereen een beetje overvallen: de boekwinkel, het Centrale Boekhuis, de uitgever.
Bij Scheltema wordt de economie afdeling gerund door een enthousiast man. “Wat een leuk boek, want er was niks op dat gebied. Wij hebben het eerst ook een beetje aangekeken met een paar exemplaren, maar al snel bijbesteld, en nu weer… dat heb ik zelden meegemaakt. En nu moet ik nee verkopen.”
Ook van een correspondent in Rotterdam komen berichten over leegte. Onbevredigende mededeling: er wordt aan gewerkt.

Update. Bij Scheltema zijn op vrijdag 30 november liefst 60 exemplaren afgeleverd.

Update van update. Vandaag (17 december) is de tweede druk de persen af en de boekwinkels binnen gerold.

Update van update van update. Bij Scheltema is Zapklare Brokken naar beneden gepromoveerd: het staat nu ook recht tegenover de ingang in het vak “Uitgelicht” (op een hoogte met Geert Mak, maar dat is niet eerlijk want die staat links in het vak TopTien).
scheltema19dec2007.jpg
Op de foto: niet helemaal overtuigende imitatie van geïnteresseerde boekenkoper door M. Kleinsma.

comments

-->