• Zapklare Brokken

    Zapklare Brokken is een boek. Ondertitel: alles wat je moet weten over reclame. Dat is nogal een belofte, ja. Maar dan heb je ook wat. En wie schrijft dat eigenlijk? Hans van Dijk, tekstschrijver sinds een jaar of wat. Meer.

Elektrieke vleierij

Van mij geen kwaad woord over “unsolicited e-mail”. Onderstaande zinnen rolden de laatste dagen zomaar binnen. Beetje flauw om daar geen namen bij te zetten, maar dan moet ik die mensen eerst om toestemming vragen. Dus volsta ik met een omschrijving plus – nieuw! – de klefheidsfactor: van 10 voor heel close tot 0 voor “ken ik eigenlijk niet”.

  • “Bedankt voor dat boek; het is al veel te lang geleden dat ik mijn liefje gniffelend op de bank zag zitten!”
    Illustrator/kunstenaar; klefheidsfactor: 9
  • “Ik ben sinds ik vanmorgen binnenkwam verdiept in Zapklare Brokken en ik ben bang dat ik de rest van de dag weinig aandacht kan opbrengen voor al die belangrijke zaken waar ik eigenlijk mee bezig zou moeten zijn.”
    Creatief / bureaudirecteur; klefheidsfactor: 3

  • “Gefeliciteerd want het is écht een goed boek! En de collega’s die ik er een cadeau deed zijn er heel blij mee.”
    Bureaudirecteur; klefheidsfactor: 1
  • “Hans, ik heb hem uit en begin gewoon weer opnieuw.”
    Directeur postproductiebedrijf; klefheidsfactor: 9
  • “Boek briljant. (Ben beetje jaloers…)”
    Reclamelegende; klefheidsfactor: 8
  • “Ha Hans, gisteren om 20.15 begonnen – niks gezapt – en om 0.15 uur klaar. UITSTEKOND BOEK, zou Cruyff zeggen. Leerzaam voor de jongelui en zelfs voor de gevorderde diehards heerlijk om te lezen.”
    Creatief / bureaudirecteur / boekenschrijver; klefheidsfactor: 7
  • “Wat een goed, mooi en sterk boek.”
    Reclamelegende; klefheidsfactor: 10
  • “Zapklare Brokken om het even flaptekst-reclamisch te zeggen een must have page-turner.”
    Beroemd opdrachtgever; klefheidsfactor: 9.

Raad nu zelf wie wat zei en win een met luxe balpen gesigneerd exemplaar.

comments

-->