• Zapklare Brokken

    Zapklare Brokken is een boek. Ondertitel: alles wat je moet weten over reclame. Dat is nogal een belofte, ja. Maar dan heb je ook wat. En wie schrijft dat eigenlijk? Hans van Dijk, tekstschrijver sinds een jaar of wat. Meer.

Oude tussen Jonge Honden in de Kring

Voor de duidelijkheid: dit is Van Rijs. Niet Van Dijk.

In Sociëteit De Kring was een avondje voor de Jonge Honden. Frank Pels sprak, Wim Ubachs sprak, et moi.
En… oude vriend Hans van Rijs die zei dat hij het allemaal voor het geld deed. Dat kwam hem duur te staan: hij werd – zie de foto – bij de nazit door een agressieve Jonge Hond in z’n regievinger gebeten. Gelukkig waren Vrouw, Nicht en andere dames snel ter plaatse om het bloeden te stelpen met slipjes en bh’s.
Mijn verhaal heette Zeven Gluiperige adviezen. Er stond ook nog een stukje in Adformatie.

De L is van Lachen

lvanlachen.jpg

Stukje in de Marketing  Tribune, geschreven op verzoek van Kees Sterrenburg. Hij bedacht dat we het Reclame Arsenaal moeten eren met eens serie stukjes van A tot Z. Toe hij mij vroeg waren de letters H, I, L, N, O, Q en Y nog vrij. Het werd de L van Lachen. Het hele stuk staat hier als pdf.

-->