• Zapklare Brokken

    Zapklare Brokken is een boek. Ondertitel: alles wat je moet weten over reclame. Dat is nogal een belofte, ja. Maar dan heb je ook wat. En wie schrijft dat eigenlijk? Hans van Dijk, tekstschrijver sinds een jaar of wat. Meer.

Lof op niveau (klfhdsfctr = 9)

jw_bomvol.jpg
Bomvol is het online magazine van Bol.com. In het zojuist verschenen nummer 21 staat een mooie aanbeveling van Zapklare Brokken door Jan Willem Sieburgh, Zakelijk Directeur van het Rijksmuseum en, niet te vergeten, Marketeer of the Year 2009.
Hij zegt o.a.: “Zapklare Brokken gaat over het reclamevak. Dat lijkt niet bijzonder, maar niets is minder waar. Dit boek is geschreven door een liefhebber die bescheiden is. Dat is in de wereld van de managementboeken een unicum. Dit boek inspireerde mij juist omdat het wars is van borstklopperij. En omdat het toegankelijk is voor jonge mensen. Tel daar de duidelijk te voelen liefde voor het reclamevak bij op en je weet waarom dit boek mij aanzette om nieuwe dingen te ondernemen.
Ik vind het een eer dat Jan Willem dat zegt. Maar. Echter. Opgepast. Al eerder hadden we hier het over de Klefheidsfactor, die gaat van 10 voor “heel close” tot 0 voor “ken ik eigenlijk niet”. Jan Willem is oud collega en klant, dus we hebben het hier over een dikke 9. (Waarom geen 10? U wilt ook alles weten. Inderdaad. Dat is omdat we elkaar buiten werk nauwelijks spreken. Jaja. )
Overigens staan er op bol.com bij het boek zelf liefst drie meningen met een klfhdsfctr van – echt waar – 0, die toch heel lovend zijn.