• Zapklare Brokken

    Zapklare Brokken is een boek. Ondertitel: alles wat je moet weten over reclame. Dat is nogal een belofte, ja. Maar dan heb je ook wat. En wie schrijft dat eigenlijk? Hans van Dijk, tekstschrijver sinds een jaar of wat. Meer.

Derde druk!

Wie had dat gedacht: Zapklare Brokken is aan z’n derde druk toe. Nou gaat het nog steeds niet om krankzinnige aantallen, maar zegt uitgever Hans van Vliet, “met deze derde druk gaan we toch door de 5000 heen! En dat is echt veel voor een boek voor de zakelijke markt.”
Op de achterkant van het boek staan – nu met naam! – een paar van de quotes die al eerder hier op zapklarebrokken.nl stonden. Er pasten maar vier uitspraken op de back cover dus dat was nog even lastig. Het werden:

  • Erg leuk en goed geschreven en met een waarheidsgehalte dat je niet vaak in ons vak tegenkomt.” Diederik Koopal, Creatief Directeur TBWA\Neboko.
  • Briljant boek. (Ben beetje jaloers…)” Hans van Walbeek, reclamelegende.
  • Leerzaam voor de jongelui en zelfs voor de gevorderde diehards heerlijk om te lezen.” Eugène Roorda, bureaudirecteur, boekenschrijver en columnist.
  • Zapklare Brokken is om het even flaptekst-reclamisch te zeggen een Must Have Page-Turner.” Marcel Kalmeijer, Senior Manager marketingcommunicatie Holland Casino.

Bij deze nogmaals dank aan deze vier heren. Voor alle duidelijkheid: ze kregen er helemaal niks voor. Eh… dat is niet helemaal waar: ik heb laatst een biertje gehaald voor Diederik Koopal. Dat was bij de ADCN, en daar was het bier weliswaar gratis maar toch.