• Zapklare Brokken

    Zapklare Brokken is een boek. Ondertitel: alles wat je moet weten over reclame. Dat is nogal een belofte, ja. Maar dan heb je ook wat. En wie schrijft dat eigenlijk? Hans van Dijk, tekstschrijver sinds een jaar of wat. Meer.

Plannen. Vernieuwd! Verbeterd! – 1

Een paar weken na het plotselinge “hoge verloop” bij de uitgever, kwam ik de directeur van de VEA tegen, de branchevereniging van de reclamebureaus.

Nu durven veel mensen die ik tegenkom inmiddels niet meer te vragen naar eh… inderdaad. Je ziet ze denken: er was iets met die Van Dijk… iets ergs geloof ik… maar wat ook alweer…? Z’n hond was overreden…. nee, z’n moeder… of… nou ja, laat ik maar nergens over beginnen…

Frans Blanchard had daar gelukkig geen last van. Hij wist van het boek en vroeg ernaar. En toen hij hoorde van de grote uitgeversverdamping, zei hij zonder aarzeling: Nou, dan geven wij het toch uit.

-->