• Zapklare Brokken

    Zapklare Brokken is een boek. Ondertitel: alles wat je moet weten over reclame. Dat is nogal een belofte, ja. Maar dan heb je ook wat. En wie schrijft dat eigenlijk? Hans van Dijk, tekstschrijver sinds een jaar of wat. Meer.

Leegloop eh… Hoog verloop bij uitgeverij

Ooit kwam ik een leuke uitgever tegen: Martijn Griffioen. Met hem had ik het wel eens over mijn Zapklare Brokken-plan. Toen hij landde bij Uitgeverij521 praatten we verder. En nog verder met Harold de Croon, een van de oprichters van die Uitgeverij521, die inmiddels bij de Foreign Media Group onderdak was geraakt. Leuke mensen allemaal.

Maar nu! Pleuritis uitgebroken! “Leegloop bij delen Foreign Media Group” staat in NRC. “De afgelopen dagen namen een commercieel directeur en het personeel van twee afdelingen ontslag“. Lees vooral even door tot deze briljante regels: “Volgens manager Patrick Kalverboer (…) is er geen sprake van een leegloop. ‘Ik zie het als een hoog verloop in korte tijd’.”

Wat nu met Zapklare Brokken? Good question. Andere uitgever zoeken? Afwachten of de wegleeglopers iets anders gaan beginnen en daar ook Brokken willen maken? Helemaal zelf uitgeven? Voorlopig hou ik het op: eens even afwachten; dat kan ik heel goed.

Name dropping

Toch maar besloten dat er achterin een lijstje moet komen van alle namen (van mensen en merken) die er in het boek genoemd worden. Dat zijn er achteraf nog vrij veel. Read more